2. 9. 2008

R_port from Uprising


Prvý slovenský reggae festival Uprising sa niesol v pohodovej atmosfére a určite prekvapil nejedného návštevníka. Kvalitný line up, príjemné prostredie a hlavne veľká propagácia samotného festivalu pritiahla podla mňa až neuveritelné množstvo ľudí.
 
Piatočné ráno je oblačné, no teplota prijatelná. Čas do odchodu z domu sa vlečie a netrpezlivo pobehujem po baráku, že čo som to ešte zabudol. Cesta... 
Prichádzame na Zlaté Piesky, ideme sa zastanovať, ideme pozreť areál. Malinký, ale pritom veľký, útulný, neviem ešte aké superlatívy by som k tomu prirovnal. Vážne asi jeden z najlepších festivalových areálov, ktoré som kedy videl. Prvá kapela na ktorú som sa tešil boli slovenský AMO - čakal som asi príliš veľa, koncert ma nijako neočaril, prišlo mi to strašne slabé, monotónne a bez nápadu. Po AMO sa na hlavnom pódiu začal pripravovať ZIGGI & RENAISSANCE BAND - nebyť toho pol-trištvrte hodinového posunu kôli technickým problémom, by som nemal ani jednu výhradu, koncert fakt podarený, mal čo do seba, ľudia sa bavili. Nasledovala smršť v podaní interkontinentálnej kapely UNITED FLAVOUR - zase nieje čo dodať, koncert na jedničku, parádny zvuk ( v podstate ako na celom festivale) a hlavne zase oživenie v spolupráci s BIG FAMILI. Následne sa k United Flavour pridala jamajská dancehallová crew WARD21 - moderný dancehall mi až tak nevyhovuje, ale bolo zaujímavé pozerať na to, ako sú s Flavourákmi dobre zohratý. Ako posledná kapela piatočného večera boli švédsky LOOPTROOP ROCKERS - toto som absolvoval z diaľky, nakoľko na mňa prišiel veľký hlad, no aj tak som celý koncert počul a môžem povedať, že to určite stálo za to.
Po napapaní sme sa odobrali do stanu. 

Budíme sa do teplého, slnečného sobotnajšieho dňa. Mishell idem odkopnúť na Hlavnú a vraciam sa späť. Nejaký ten hek, nejaké to pivko, prechádzanie sa po areáli, opalovanie sa...sobotnajšie dopo a popoludnie zabité. Prvá sobotnajšia kapela ktorú som očekoval boli slovenský REDGUY SOUND EXPERIENCE. Po nich mal ísť jamajčan WASSIGAN, no jeho vystúpenie sa nekonalo. Ďalšie dve bandy som nejako nerešpektoval a svojim spôsobom ani nechcel vidieť. H16 a MOJA REČ mi naozaj nič nehovorí. Američan JAMALSKI, MC ktorý emsíkoval do rôznych riddimov, bol zaujímavý, no mohol byť viac, keby nebol tak sprášený :D. Francúzov LA JAM som počul len tak letmo, ale vždy to znelo vcelku fajn, a hlavne mali dobré flow, ako väčšina francúzskych kapiel. Ďaľším v poradí bol švéd MILLION STYLEZ - new reggae, pohodový dancehall, koncert ktorý sa oplatilo vidieť, a hlavne dobrý zvuk, nakoľko sa Million nazvučoval ešte doobeda. Po tomto "modernom" nášupe sa na pódium postavila skupina ROOTS RAGGA BAND spolu s headlinerom festivalu, ktorým bola anglická legenda MACKA B - emotívny koncert, celá kapela vrátane speváka bola veľmi prekvapená z toho, ako ich prijalo slovenské publikum, keby začal Macka B plakať, tak sa mu nečudujem. Je fakt chválihodné, že starší pán, ktorému pomaly začínajú šedivieť dreadlocky, dokáže uskákať tak dlhý koncert a k tomu mať tak stále vycibrený hlas. Zážitok určite veľký a parádne na tom je to, že nie len pre publikum, ale aj pre samotného umelca. Poslednou kapelou, ktorá bola pre mňa zaujímavá a hrala na hlavnom stejdži bola anglická UK dubová kapela ZION TRAIN - zážitok síce menší ako spred troch rokov z hodokvasu, ale aj tak veľmi veľký. Jungle striedaný s reggae, dubom, dnb, technom a čo ja viem ešte čím, no jednoducho mix hudby, na ktorú sa veľmi dobre hopsá. 

Zion Train skončili a tak sme sa po prvý krát za celý festival nadlhšie presunuli pod Dancehall stan, kde hrali DJs a soundsystémi. Tento večer, i keď bolo oveľa chladnejšie, sme zakalili podstatne dlhšie, lebo nám bolo lúto prespať poslednú noc na tomto festivale.

Keď to mám zhrnúť, tak festival vyzeral tak, ako vyzerať mal. Nálada sa dala krájať a na luďoch bolo vidieť, že sa bavia. Atmosféru porovnávam s atmosférou na Pohode, takže nieje o čom. Určite sa vidíme 09 , bless...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára