7. 8. 2008

R_port Beseda u Bigbítu


Do cieľa sme prišli o niečo neskôr, ako sme chceli a tak som zmeškal nejaké kapelky, ktoré som mal vytipované (David Kollar band, ska2tonics), no nevadí. 
Po postavení stanu sme ešte chvílu postáli a niečo popili, no hneď potom sme sa vybrali obehnúť areál. Na hlavnom pódiu fúkal do trumpety Erik Truffaz, tohtoročný headliner. Počúvatelné, príjemné, ambientné...to sú jedny z mnoha prídavných mien, ktoré by som tomuto francúzovy pridelil. Musí sa uznať, na trúpke mu to fakt ide. Po ňom sa na hlavnom pódiu predstavila maďarská kapela Erik Sumo Band feat. Erzsi Kiss. Na túto crew som bol veľmi zvedaví a tak som od nich očakával o niečo viac, ako od ostatných kapiel. A bol som nesmierne šťastný, keď sa moje očakávania splnili. Po skončení koncertu som mal sto chutí zakričať "hrajte až do nedeleeeeee". Mám taký pocit, že po tejto skupine sme sa odobrali do stanu, resp. pred stan. Takže piatok za nami...
Sobota ráno, slnko, teplo, dusno, vstávame, hygiena, hlad, jednota ( obchod plný života) , raňajky... Celý ďen sme strávili člapkaním sa v potoku, čo nás nakoniec asi unavilo a tak sme po skonzumovaní ešte niečoho v areáli šli do stanu zalomiť. Tým sme sa pripravili o Chiki Liki Tu-a a Vypsanú Fixu. 
Zo sobotného večera si toho veľmi nepamätám, bol som veľmi unavený a rozbitý. Len viem že sme boli pozrieť kapelky ako Másfél, Tres Hombres, Insania...
Ešte stojí za malé spomenutie jeden "stejdžík", na ktorom sa vystriedala pekná kopa či už spevákov, kapiel, divadelníkov básnikov a iných umelcov. 
Sem som chodil vždy len tak z dlhej chvíle, lebo každá návšteva tohto stejdžu sa u mňa končila fiaskom. No vedel som, že lady sa raz prelomiť musia a tak sa aj stalo. čadská kapela Šramot mňa naozaj prekvapila a myslím že aj prevažnú vačšinu hľadiska. Metal krížený s crossoverom, prejdený rockom a jemúčko líznutý Kelly Rodinou (nakoľko jedna skladba bola venovaná Angelovi, volala sa Somethimes), fakt dobré.
Sobotný večer úplne zakončili slovenský Lavagance, ktorý ma príjemne prekvapili a to aj napriek tomu, že tento štýl hudby mi nieje dvakrát po chuti.
Festival bol príjemný, ale dosť únavný, nakoľko okrem pár výnimiek sa na pódiach vystriedali skôr kapely, ktoré hrali skladby skôr toho uspávankového rázu. Veľmi som sa po minulom roku tešil, že bude menej metalu (aj bolo) a týmpádom viacej energie. No nič sa v porovnaní s minuloročnou Besedou asi nezmenilo. Na budúci rok budem veľmi rozmýšlať či ísť, alebo nie. Ale aj napriek tomu prajem Besede všetko najlepšie...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára